הגולש שפגש לוויתן – סיפור אמיתי

לאחר כמה דקות של גלישה ראה דיויד צל שחור במים עולה ומגיח לקראתו, בחילה חשב שזהו הצל של המפרש אולם אז הגיח לוויתן ענק תחת הגלשן מניף את זנבו אל על מחוץ למים באופן שעבר סנטימטרים מראשו של דיויד.

דיויד שרידן הוא גולש אוסטרלי חביב. דיויד – שלא כפי שאנו מדמיינים אותו אינו צעיר בלונדיני ושזוף המבלה את ימיו בין בונדי ביץ ובין הפאבים של קינג קרוס, דיויד הוא מורה נשוי ואב לשלושה שגילה לאחרונה את נפלאות הקייט סרפינג (Kite surfing). אנו עוד נחזור לפרופיל הגולש הממוצע באוסטרליה כאשר נדבר (בפוסט נפרד) על פרופיל המפרסמים במגאזין הגלישה SURFER , רמז: יש יותר פרסומות לניסאן איקס טרייל החדש ושעוני טיסוט מאשר לתיקי בית ספר ומשחות נגד חצקונים- אבל דיו לפוסט בשעתו.

בכל מקרה נחזור לדיויד שלאחר מספר שעורים על הקייט סרפינג החדש שלו יצא לים מצייד בג'אדט החדש הכובש את שוק הגלישה באוסטרליה – מצלמה עמידת מים המותקנת על גבי המפרש (או המצנח) של הגלשן ומצלמת באופן אוטומטי כל 10 שניות את הגולש.

ובכן נהוג לאמור 'מזל של מתחילים'… אכן מזל!! לאחר כמה דקות של גלישה ראה דיויד צל שחור במים עולה ומגיח לקראתו, בחילה חשב שזהו הצל של המפרש אולם אז הגיח לוויתן ענק תחת הגלשן מניף את זנבו אל על מחוץ למים באופן שעבר סנטימטרים מראשו של דיויד.

מיותר לציין כי משרד הבריאות האוסטרלי הזהיר כבר מזמן את ציבור הגולשים מהסכנה האורבת במפגש של ראשו של גולש עם זנבו של לוויתן גבנוני (Humpback Whale)  השוקל כ 30 טון ונע במהירות של 40 קמ"ש.

בכל מקרה סביר להניח כי איש בחוף לא היה מאמין לסיפורו של דיויד ללא צילמה באותו הרגע המצלמה האוטומטית את המפגש הנדיר. מפאת זכויות יוצרים אינני יכול להביא את התמונה אבל אתם יכולים לצפות בה בלינק (ואני בטוח שתלחצו).

הסיפור שודר בכל מהדורות החדשות באוסטרליה והתמונה נבדקה על ידי מומחים והוכרזה כאמיתית.

ובכן לאחר שהתודעתי לסיפור בדקתי קצת את הנושא, מסתבר כי לווייתנים כיום אינם כה נדירים בחופי אוסטרליה. ממשלת אוסטרליה משלמת לדייגים המסחריים כדי שלא ידוגו (למעשה קונה אותם החוצה) וכך הדגה חוזרת לחופי היבשת. אל דאגה זה אינו פתרון גלובלי שכן כתוצאה מכך  הדגים לשוק האוסטרלי נדוגים במקומות אחרים בעולם.

עם הדגים חוזרים גם הטורפים והלווייתנים אשר בעונה זו (אוקטובר- דצמבר) נודדים דרומה לאורך החוף המזרחי של אוסטרליה לעבר אנטרקטיקה בעקבות הדגה.

החלטתי לצאת ולבדוק זאת בעצמי וטיפסתי על הצוקים במזרח סדני כדי לצפות בים הטזמני ולחפש לווייתנים. ובכן, מזל של מתחילים אמרנו… שם יקליח!!!

תגובה אחת

  1. הצופים בליוויתנים או נדידת הלוויתנים הגדולה « יחב"ל על הזמן הגב

    […] (לפוסט הקודם בנושא לוויתנים) […]

השארת תגובה