מרוץ הספינות סידני – הוברט

תחרות הספינות המפורסמת ביותר באוסטרליה ומהיוקרתיות ביותר בעולם, זינקה בסוף השבוע שעבר ממפרץ סידני בחוף הדרום – מזרחי של אוסטרליה ואמורה להיסתיים השבוע בעיר הנמל הוברט בירת האי טסמניה.

אני ממש מקנא באוסטרלים הללו, בעוד אצלנו הקבינט המדיני – בטחוני יושב בירושלים ודן בפעולה הישראלית נגד החמ"ס בעזה, בצידו השני של העולם בעיצומו של הקייץ החלה ממפרץ סידני שבאוסטרליה תחרות הספינות המפורסמת ביותר באוסטרליה ומהיוקרתיות ביותר בעולם – מרוץ סידני הוברט.

 

בתחרות ששמה הרשמי הוא "מרוץ רולקס"  משתתפות כ 170 ספינות מפרש המתחרות על פני קצת פחות מ 1,200 ק"מ (630 מייל ימי) הספינות המהירות ישלימו את המרוץ בתוך כשלושה ימים והאיטיות יותר יפליגו כשבוע, המרוץ מתקיים ברציפות משנת 1945 בכל תנאי ובכל מזג אויר. מכיוון שאנו עוסקים בדרום האוקינוס השקט שהוא אחד מהאזורים הסוערים בעולם, היו לאורך השנים מספר תאונות, התהפכויות של כלי שיט ואירועים אחרים אולם התחרות זכתה לפירסומה הטראגי בשנת 1998 כאשר סופה פיתאומית בעוצמה של סופת הוריקאן פגעה בשייטת הספינות. מספר ספינות טבעו וגם היו אבדות בנפש, רק 44 מתוך 115 הספינות שהתחרו סיימו את התחרות באותה שנה.

הזינוק לתחרות מתקיים ביום שלאחר הקריסמס או בשמו "Boxing day" (היום בו פותחים את קופסאות המתנות של קריסמס ונותנים מתנות לעניים). זהו חג לאומי ואלפים מתושבי סדני יצאו בספינות לים להיות חלק מהזינוק (ההערכות דברו על כ 2,500 ספינות ששטו במפרץ) עשרות מסוקים חגו מעל הספינות כדי לראות את הצי מפליג דרך מיצר הצוקים הנישאים של מפרץ ג'קסון דרומה לעבר האוקיאנוס, אלו לא היו מסוקי תקיפה ולא מזל"טים לאיכון משגרי קסאם אלה מסוקים פרטיים שנשכרו באלפי דולרים לשעה כדי לצפות באירוע שלבש ציוויון של חג לאומי.

 

אמרתי כבר שאני די מקנא בהם? ניתן לראות במפה את המיקום הנוכחי של הספינות באתר התחרות. בינתיים הספינה המובילה כבר הגיעה ליעד, לא לפני שהתנגשה בכריש (באמת..! ממש רחמנות) בכניסה למפרץ הוברט.

השארת תגובה