ועידת ראש הממשלה נגד ועידת גלובס

בחודשיים האחרונים התקיימו שתי ועידות העסקים הגדולות בישראל, "ועידת גלובס לעסקים" התקיימה בדצמבר האחרון ו"ועידת ראש הממשלה ליצוא ושיתוף פעולה בין לאומי" התקיימה כחודש לפניה.

רב מאד הדימיון בין האירועים הללו, כה רב עד כי הורמו כמה גבות על הצורך לערוך שני אירועים מסוג זה בסמיכות כה גדולה. שני האירועים הם ועידות כלכליות בין לאומיות ורבות משתתפים המיועדות לקהל המנהלים הבכיר ומעצבי המדיניות בסקטור הציבורי הן הישראלי והן הבין לאומי, שניהם התקיימו באותו המקום (קומת האירועים של מלון דיויד אינטרקונטיננטל בת"א) ואף חלק מהדוברים ובודאי של קהל המשתתפים, היה משותף.

מטרת ועידת גלובס לעסקים היא לתמוך במותג "גלובס" שהוא כידוע עיתון, סַפָק מידע אך גם מפיק אירועים כלכליים ומותג בעל ערך איכותי בשווקים הפיננסיים והמסחריים.

כפעילות התומכת במותג על הועידה להיות נוצצת, נוטפת יוקרה והדר ומקום מפגש של כל המי ומי, אילי ההון וכרישי הכלכלה. כיאות לאנשים שזמנם לא בידם כאן מדברים ביזנס ואכן שם הועידה ישיר וקולע: "ועידת גלובס לעסקים". הועידה התקיימה כיומיים והתנהלו במהלכה עשרות פאנלים ומושבים בנושאים שונים ומשונים חלקם מוצלחים יותר שמשכו מאות משתתפים וחלקם מוצלחים פחות בהן נותרו האולמות שוממים.

ועידת ראש הממשלה ליצוא ושת"פ בין לאומי היא אירוע בעל אופי לאומי, תחילתו בשנות האינתיפאדה השניה כמפגן תמיכה בקהילה העסקית הישראלית ושידור מסר למדינות העולם אודות החוסן של הכלכלה הישראלית – והמשכו כועידה בין לאומית למקבלי החלטות. הועידה התקיימה ביום אחד מרוכז ובאולם מליאה אחד ללא חלוקה למושבים נפרדים ונישאו בו הרצאות שלעיתים נדמה היה שאין בינהן כל קשר.

בועידת ראש הממשלה חסר היה מיקוד, היו בו ערב רב של הרצאות ומבקרים שדנו בנושאים רחבים תחת הכותרת פיתוח אזורי, ועידת גלובס לעומת זאת שידרה מיקוד ברור- עסקים! מכל סוג זן וצבע, אינני בטוח כי אכן "עושים עסקים" בועידה אך זה לפחות המסר.

למרות האוירה המכובדת בועידת רוה"מ חסר היה אותו "הדר יוקרתי" שמארגני ועידת גלובס כה טרחו להדגיש וגם המשתתפים היו בהתאם- יותר פקידי ממשלה, חברי כנסת ועסקנים פוליטיים פחות אילי הון נוצצים.

למרות הכל לדעתי יש מקום לשתי הועידות, גלובס כגוף פרטי מונחה כמובן על ידי שיקולי רווח והפסד, ולמרות שלהערכתי העיתון לא מרוויח כסף בועידה הוא ללא ספק מבסס את המותג גלובס. האם העיסקה שווה? זה העיתון יחליט.

ועידת רוה"מ לעומת זאת נערכת באמצעות כספים ציבוריים כך שיש מקום לדיון ציבורי על עצם קיומה, היא עוזרת לשיווק מוצרים וטכנולוגיות ישראליות בעולם על ידי חיזוק המותג של ישראל כמקור לטכנולוגיות מתקדמות (כן כן יש מותג כזה והוא אפילו טוב למדי) וזאת על ידי עריכת ועידה בין לאומית ההולכת ותופסת מקום ידוע בעיקר במדינות השכנות לנו ומדינות מזרח אירופה (המהוות באופן מסורתי את מירב המבקרים הרשמיים הזרים) אולם ללא ספק חסר לועידה מיקוד ברור, היא מתפזרת ואינני בטוח שהיא אכן יוצרת את מירב ההזדמנויות העסקיות היכולות לנבוע מאירוע בסדר גודל כזה.

השארת תגובה